REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Alergia a jazda samochodem - porady

kierowca wnętrze prowadzenie
kierowca wnętrze prowadzenie
pointb.pl

REKLAMA

REKLAMA

Alergia u kierowcy może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Nie tylko ogranicza koncentrację, ale zaburza także pole widzenia kierowcy, uniemożliwiając mu prawidłową ocenę sytuacji na drodze. Jak sobie radzić zatem z alergią?

Alergia za kierownicą - jak z nią walczyć?

REKLAMA

Alergie na rozmaite pyłki roślinne i roztocza stają się coraz bardziej powszechną dolegliwością wśród mieszkańców Europy. Szacuje się, że nawet co trzeci Europejczyk jest uczulony na pyłki, a liczba osób cierpiących na alergie nieustannie rośnie. Niestety nic nie możemy na to poradzić, warto jednak zadbać, aby miejsca, w których spędzamy dużo czasu – jak samochód – były wolne od alergenów.

REKLAMA

Należy pamiętać, że liczne reakcje alergiczne są tym silniejsze, im dłuższy kontakt z alergenem i często mogą się pojawić już po chwili przebywania w samochodzie. Katar, łzawienie oczu, kichanie są nie tylko uciążliwe, ale jednocześnie przyczyniają się do obniżenia koncentracji za kierownicą i pogorszenia bezpieczeństwa jazdy. Badania dowodzą, że przy prędkości 100 km/h w trakcie jednego kichnięcia pokonujemy około 20 m z zamkniętymi oczami. I nic nie jesteśmy w stanie na to poradzić – wyjaśnia ekspert z warszawskiego serwisu Feu Vert.

Dbaj o czystość w samochodzie

Niestety nasze samochody często bywają prawdziwymi siedliskami bakterii, pyłków i roztoczy. Z tego powodu, jeżeli cierpimy na uczulenie, powinniśmy regularnie czyścić i odkurzać wnętrze samochodu ze szczególną starannością, nie zapominając o drobnych zakamarkach. Jeżeli korzystamy z dywaników welurowych, dobrym pomysłem będzie ich częsta wymiana, ponieważ to dywaniki w dużym stopniu akumulują kurz. Możemy również pomyśleć o stosowaniu mniej estetycznych, ale praktyczniejszych dywaników gumowych. Powinniśmy też wykonać gruntowny przegląd rzeczy w samochodzie. Stare gazety, sterta płyt kompaktowych czy map stanowią siedlisko kurzu.

Specjalne filtry kabinowe dla alergików

REKLAMA

Nie mniej istotny od zadbania o czystość wnętrza będzie staranny dobór odpowiednich filtrów przeciwpyłkowych. Trzeba pamiętać, że stężenie zanieczyszczeń w powietrzu zasysanym znad drogi jest nawet do 6 razy większe, niż w przypadku powietrza, którym oddychamy podczas spaceru. Taki filtr to bariera dla alergenów, które dostają się do środka samochodu kanałami wentylacyjnymi. Specjalny filtr wykonany z nisko higroskopijnego i antyseptycznego materiału pozwoli na skuteczne wychwycenie alergenów, zanim dotrą one do wnętrza samochodu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ofercie sieci serwisów Feu Vert można znaleźć także specjalne filtry aktywne z polifenolem oraz warstwą aktywnego węgla, które skutecznie chronią osoby podróżujące samochodem przez kontaktem z alergenami. Filtr tego typu może zmniejszyć ilość alergenów dostających się do kabiny auta nawet 60-krotnie. Kondycja i jakość filtra są tym istotniejsze, że w trakcie okresu pylenia alergicy nie powinni otwierać okien podczas jazdy. Co roku producenci oferują coraz bardziej skuteczne i zaawansowane filtry przeciwpyłkowe, warto więc zapytać w serwisie o nowe, skuteczne rozwiązania, które pomogą w walce z alergią za kierownicą.

Regularna wymiana filtra

Sam filtr na nic się nie przyda, jeżeli nie będzie regularnie wymieniany. Zaniedbany filtr sam staje się siedliskiem roztoczy i bakterii. Osoby cierpiące na alergię w szczególności powinny pamiętać o konieczności wymiany filtra kabinowego przynajmniej raz w roku (najlepiej po zimie) lub co około 15 tys. km. Nie mniej istotna okazuje się dezynfekcja klimatyzacji – wilgotne i ciepłe otocznie parownika tworzy idealne środowisko do rozwoju alergenów, które kanałami wentylacyjnymi dostają się do kabiny.

Źródło: materiały prasowe Feu Vert

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA