Opel: wymiana serwa hamulca
REKLAMA
REKLAMA
Na samym początku musimy wykręcić wszystkie elementy, które utrudniają nam dostęp do pompy. Jak już zaznaczyliśmy na początku, każdy silnik różni się rozmieszczeniem poszczególnych elementów. Dlatego sami musimy zdecydować i ocenić, co będzie nam przeszkadzać podczas demontażu.
REKLAMA
Zobacz również: Mazda MX-3: demontaż klocków hamulcowych
Kolejny krok to zdjęcie węża z kolektora ssącego silnika. Zazwyczaj nie ma z tym problemu, wąż ten jest mocowany na wcisk. Teraz możemy przystąpić do demontażu pompy hamulcowej. Mamy do wykręcenia dwie śruby, potrzebny nam będzie klucz 13. Odciągamy pompę hamulcową do siebie, tak żeby odsunąć ją od serwo. Wykręcamy 4 śruby trzymające łapy serwo. Używamy do tego również klucza 13.
Zobacz również: Renault Megane II: wymiana klocków hamulcowych
Dwie dolne śruby są ciężkie do odkręcania. Niestety będziemy mieli bardzo ograniczony ruch. Przy pedale hamulca demontujemy zawleczkę i wyciągamy trzpień łączący pedał z cięgnem serwa. Teraz możemy wyjąć serwo z samochodu. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, aby wszystko dobrze dokręcić.
Podczas montażu powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na bolec znajdujący się wewnątrz serwo. Musi być skierowany zwężającą się powierzchnią w kierunku pompy hamulcowej.
REKLAMA
REKLAMA