Honda Civic VI: wymiana klocków
REKLAMA
REKLAMA
Zadanie rozpoczynamy od poniesienia auta i zdjęcia lewego kola. Dla bezpieczeństwa po podniesieniu auta warto podłożyć klin pod koło, aby samochód się nie zsunął, przy odkręcaniu zapieczonych śrub. Za pomocą klucza imbusowego odkręcamy umieszczone od wewnętrznej strony dwie śruby mocujące zacisk na jarzmie. Odkręcamy korek zbiorniczka z płynem hamulcowym i płaskim śrubokrętem odchylamy klocki, wciskając tłoczki do samego końca. Szczypcami wyciągamy zabezpieczenie klocków i młotkiem delikatnie z wyczuciem, aby nie zerwać przewodu z płynem, zsuwamy zacisk z jarzma. Teraz razem z blaszkami, które znajdują się w środku, wyciągamy klocki.
REKLAMA
Zobacz również: Usterki w układzie hamulcowym – jak ich szukać?
Jarzmo i zacisk powinno się przy każdej wymianie wyczyścić dokładnie szczotką drucianą i pędzelkiem z benzyną.
Wkładając nowe klocki musimy je docisnąć do tarczy i dopiero wsunąć zacisk. Przed wkręceniem śrub możemy również je dokładnie wyczyścić i posmarować smarem technicznym, aby następnym razem na pewno nie było problemu z ich odkręceniem. Na koniec zakładamy i przykręcamy koło. Odpalamy silnik i pedałem hamulca pompujemy tłoczki, aby się ułożyły na nowych klockach. Pierwsze kilka kilometrów jazdy próbnej powinno odbyć się bardzo ostrożnie, ponieważ nie mamy 100% gwarancji, że klocki są w odpowiedniej pozycji.
Zobacz również: Czy warto przetaczać bębny i tarcze hamulcowe?
REKLAMA
REKLAMA