REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe połączenie LOT Kraków – Chicago

Nowe połączenie PLL LOT Kraków – Chicago
Nowe połączenie PLL LOT Kraków – Chicago
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

PLL LOT wprowadziło do oferty nowe połączenie lotnicze łączące Kraków i Chicago. Rejsy trwają około 9 godzin i są obsługiwane przez najnowsze we flocie PLL LOT samoloty jest Boeing 787 Dreamliner.PLL LOT wprowadziło do oferty nowe połączenie lotnicze łączące Kraków i Chicago. Rejsy trwają około 9 godzin i są obsługiwane przez najnowsze we flocie PLL LOT samoloty jest Boeing 787 Dreamliner.

3 lipca 2017 roku Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT wystartował z Krakowa w pierwszy historyczny rejs do Chicago. Polski przewoźnik otworzył dziewiątą trasę dalekiego zasięgu, szóstą do Ameryki Północnej. Połączenia między Małopolską a Chicago będą realizowane raz w tygodniu przez cały rok.

REKLAMA

- To dobra wiadomość dla Polonii, ale i mieszkańców Krakowa, Podhala i całej Małopolski – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podczas briefingu związanego z inauguracją obsługiwanego przez PLL LOT połączenia Kraków-Chicago.

Zobacz też: Czy PLL LOT wciąż szukają inwestora?

REKLAMA

Rejs z Krakowa do Chicago trwa około 9 godzin i jest to najkrótsze, i zarazem najwygodniejsze połączenie z Małopolski do USA. LOT otworzył je widząc rosnące zapotrzebowanie na bezpośrednie rejsy z południa Polski do Chicago, które jest największym skupiskiem Polonii w Ameryce Północnej.

Decyzja o uruchomieniu połączenia pomiędzy Krakowem a Chicago została podjęta w oparciu o szczegółowe analizy ruchu na tej trasie. Dane za ostatnich kilka lat pokazują wyraźny wzrost liczby pasażerów. Większość z nich wybierała połączenie z przesiadką w Warszawie. Pozytywny wynik analiz biznesowych zdecydował o uruchomieniu bezpośrednich rejsów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Liczba pasażerów podróżujących między Krakowem a Chicago od 2012 roku rosła średnio o 17% rocznie, a strategia LOT-u wyraźnie mówi, że nie wolno nam zmarnować takiego potencjału. Wspólnie z Kraków Airport od wielu miesięcy badaliśmy możliwość powrotu na trasę Kraków – Chicago. Dzięki nowym Dreamlinerom, które właśnie dołączają do naszej floty, uruchomienie tego połączenia staje się dziś faktem – powiedział prezes LOT Rafał Milczarski.

Zobacz też: LOT będzie latał do Newark! Od kiedy?

- Wśród 28 nowych połączeń w Kraków Airport w 2017 r., dzisiejsza inauguracja ma szczególny charakter. Powrót bezpośrednich rejsów na trasie Kraków-Chicago był bardzo oczekiwany przez mieszkańców Krakowa i Małopolski. Ponad 90 tys. pasażerów rocznie podróżujących z przesiadkami pomiędzy obydwoma miastami to wymowny dowód na potencjał uruchamianego dzisiaj połączenia. Jestem przekonany, że jest to świetna oferta zarówno dla mieszkańców Polski południowej, jak i Amerykanów, którzy podróżują w celach turystycznych, biznesowych, naukowych czy odwiedzają najbliższych – powiedział prezes Zarządu Kraków Airport Radosław Włoszek.

Połączenie między Krakowem a Chicago realizowane jest Boeingami 787 Dreamliner, najbardziej zaawansowanymi technologicznie samolotami świata. Na pokładzie Dreamlinera pasażerowie mają do dyspozycji trzy klasy podróży: LOT Business Class, LOT Premium Economy i LOT Economy Class.

Uruchomienie rejsów na trasie Kraków – Chicago to kolejny element realizacji strategii rentownego wzrostu Polskich Linii Lotniczych LOT i etap rozwoju Portu Lotniczego Kraków Balice.

PLL LOT wprowadziło do oferty nowe połączenie lotnicze łączące Kraków i Chicago. Rejsy trwają około 9 godzin i są obsługiwane przez najnowsze we flocie PLL LOT samoloty jest Boeing 787 Dreamliner.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury i  Budownictwa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA