Nowe przepisy odnośnie badań technicznych motocykli
REKLAMA
REKLAMA
Co dwunasty wypadek z udziałem motocyklistów wynika z defektów technicznych tych pojazdów
Prawo odnoszące się do przepisów drogowych oraz badań technicznych pojazdów nie jest jednolite dla wszystkich krajów UE. Różnice bywają tak drastyczne, że w niektórych krajach Unii Europejskiej w ogóle nie jest wymagane badanie techniczne dopuszczające motocykl do ruchu. W Polsce zasady badań technicznych motocykli są dość restrykcyjne - pierwsze badanie następuje po trzech latach od daty pierwszej rejestracji, następne po dwóch, a kolejne już co rok.
REKLAMA
Tymczasem według danych UE co dwunasty wypadek z udziałem motocyklistów jest skutkiem usterek technicznych jednośladów.
Zobacz też: Motorower bez ogranicznika prędkości – konsekwencje i kary
Nowe przepisy odnośnie badań technicznych motocykli
Statystyki wzbudziły niepokój eurodeputowanych i w lipcu br. w Parlamencie Europejskim odbyło się głosowanie w sprawie projektu zmiany przepisów decydujących o przydatności pojazdów do ruchu drogowego. Jedną z najistotniejszych kwestii zawartych w projekcie jest zaostrzenie przepisów odnośnie kontroli technicznej motocykli i motorowerów. Europosłowie opowiedzieli się m.in. za tym, by wprowadzić we wszystkich krajach UE obowiązkowe, regularne badania techniczne motocykli od 2016 r., a motorowerów od 2018 r. Jednocześnie ma zostać podniesiony standard inspekcji technicznych. Według założeń Komisji Europejskiej nowe przepisy mają zostać ustalone do końca 2013 r.
Zobacz też: Gdzie można zaparkować jednoślad?
Źródło: Informacja prasowa ProfiAuto
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.