Zakup samochodu przez internet? Trochę tak. Od sieci zaczynają się poszukiwania
REKLAMA
REKLAMA
- Rola internetu w zakupie auta rośnie!
- Zakup samochodu przez internet. Czego oczekują kierowcy?
- Jakich samochodów w internecie szukają Polacy?
- Najczęściej wyszukiwane marki samochodów używanych w internecie
- Najczęściej wyszukiwane modele samochodów używanych w internecie
Rola internetu w zakupie auta rośnie!
Unia Europejska jest trzecim co do wielkości rynkiem e-commerce na świecie, z łączną sprzedażą detaliczną online na poziomie 498 mld USD rocznie, według szacunków firmy badawczej Webretailer. Natomiast wartość polskiego rynku e-commerce wynosi około 100 mld zł, a zakupy w sieci robi niespełna 80 proc. internautów. Swój udział w tym rynku ma także branża motoryzacyjna. Według badania firmy doradczej McKinsey ponad 80 proc. klientów nowych samochodów i prawie 100 proc klientów samochodów używanych poszukiwania zaczyna w internecie.
REKLAMA
Potwierdzają to dane AAA AUTO, której stronę z ofertami samochodów używanych odwiedziło w lutym 2023 roku prawie 40 proc. internautów więcej niż w tym samym okresie 2022 roku.
Zakup samochodu przez internet. Czego oczekują kierowcy?
REKLAMA
Zachowania konsumentów motoryzacyjnych szybko się zmieniają. W dzisiejszych czasach coraz więcej nabywców samochodów woli najpierw dokładnie przestudiować i porównać oferty samochodów online, a dopiero potem odwiedzić dealera. W przypadku aut używanych, niemal wszyscy potencjalni klienci rozpoczynają poszukiwania w internecie.
Rynek samochodów używanych staje się coraz bardziej zorganizowany, ponieważ sprzedawcy wykorzystują nowoczesną technologię, aby uatrakcyjnić swoją ofertę. Zwłaszcza zaawansowani technologicznie klienci w wieku 25-40 lat wymagają takich funkcji, jak kompleksowa transakcja, dostawa pod drzwi, rekomendacje na podstawie stylu jazdy i stylu życia klienta czy cyfrowe jazdy próbne – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
Jakich samochodów w internecie szukają Polacy?
Z danych AAA AUTO wynika, że jej platformę internetową, na której znajduje się około 12 tys. ofert sprawdzonych aut używanych, odwiedziło w lutym 2023 roku niemal 1.6 mln klientów. Oznacza to wzrost o prawie 40 proc. wobec tego samego okresu 2022 roku. Najwięcej osób szukało samochodów z silnikami diesla i benzynowymi, ale za to największy wzrost zainteresowania zaobserwowano w przypadku aut hybrydowych – aż 35 proc.
Najczęściej wyszukiwane marki samochodów używanych w internecie
- Audi
- BMW
- Mercedes
- Toyota
- Kia
- Volvo
- Volkswagen
- Ford
- Hyundai
- Mazda
Najczęściej wyszukiwane modele samochodów używanych w internecie
- Dacia Duster
- Nissan Qashqai
- Skoda Octavia
- Opel Astra
- Kia Sportage
- Ford Focus
- Hyundai Tucson
- Kia Ceed
- Ford Mondeo
- Volkswagen Golf
REKLAMA
REKLAMA