REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bagażnik rowerowy FlexFlix

Bagażnik FlexFlix w Oplu Astrze Sports Tourer.
Bagażnik FlexFlix w Oplu Astrze Sports Tourer.
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Jednym z flagowych akcesoriów Opla, jest innowacyjny bagażnik rowerowy FlexFlix. Na rynku jest obecna już droga generacja Opel FlexFlix. Czemu jest interesująca?

Bagażnik FlexFlix - czujniki parkowania o nim wiedzą?

Główną zaletą systemu FlexFlix, podkreślaną przez ekspertów AGR, jest brak konieczności uciążliwego montowania bagażnika na dachu samochodu. Użytkownik nie musi nadwerężać pleców, unosząc rower nad głowę, by zamontować go na bagażniku dachowym. Zamontowanie rowerów na uchwycie FlexFix nie wymaga użycia żadnych specjalnych narzędzi ani osprzętu. Bagażnik nie zajmuje miejsca w garażu i nie trzeba go osobno przechowywać — jest zintegrowany z nadwoziem i zawsze gotowy do użycia.

REKLAMA

Dodatkową zaletą bagażnika rowerowego FlexFix jest fakt, że dzięki umiejscowieniu z tyłu pojazdu nie ogranicza prędkości pojazdu do 120 km/h (po załadowaniu) — w odróżnieniu od bagażników dachowych. Co więcej po uruchomieniu biegu wstecznego włącza się sygnał akustyczny ostrzegający o zwiększonej długości pojazdu. Pilot parkowania uwzględnia fakt, że został wysunięty bagażnik FlexFix, gdy kierowca chce zaparkować i cofa samochód.

Zobacz też: Obowiązkowe wyposażenie samochodów za granicą, a mandat

FlexFlix drugiej generacji - jak działa?

Bagażnik FlexFix drugiej generacji dla Astry Sports Tourer oraz Zafiry Tourer umożliwia transport do czterech rowerów. W przypadku Opla Mokki bagażnik ma miejsce na trzy rowery. Po zamontowaniu rowerów w uchwyt drugiej generacji, bagażnik FlexFix można odchylić w taki sposób, aby bez trudu otworzyć pokrywę bagażnika. Pozwala to na uzyskanie dostępu do przedziału bagażowego, nawet jeśli z tyłu samochodu zamontowano (w zależności od modelu) do czterech rowerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Dieta dla kierowcy - wysokoenergetyczna żywność

Udoskonalony bagażnik FlexFix ma większą nośność: pierwszy i drugi rower może ważyć nawet 30 kg. Nawet niewielki ADAM może przewieźć rower o masie do 30 kg, a dodatkowa przystawka pozwala przetransportować drugi rower (o maksymalnej wadze 20 kg). W przypadku Astry Sports Tourer oraz Zafiry Tourer bagażnik FlexFix drugiej generacji może standardowo przewieźć dwa rowery. Dodatkowo jest dostępny z zestawem rozszerzającym, obejmującym dołączaną przystawkę pozwalającą na transport kolejnych dwóch rowerów o masie do 20 kg każdy. Całkowita nośność to 80 kg (Mokka: 60 kg). Specjalne uchwyty wyłożone gumą gwarantują bezpieczne zamocowanie rowerów.

Z badań wynika, że dodatkowe zużycie paliwa przez samochody z bagażnikiem zamontowanym z tyłu jest o około 20 procent niższe niż w przypadku aut z bagażnikiem dachowym. Zintegrowany bagażnik rowerowy FlexFix pozwala obniżyć koszty paliwa, a zarazem ograniczyć negatywny wpływ na środowisko.

Zobacz też: Przewożenie psa w samochodzie

Ile kosztuje bagażnik rowerowy FlexFlix?

Cena bagażnika rowerowego FlexFix wynosi 2 400 zł w przypadku ADAMa, 3 200 zł dla Corsy, Merivy, Mokki i pięciodrzwiowej Astry oraz 7 000 zł dla Antary. Udoskonalony bagażnik rowerowy FlexFix można nabyć za 3 600 zł w przypadku Astry Sports Tourer i 3 000 zł dla Zafiry Tourer. W zależności od modelu samochodu dodatkowo można dokupić dołączaną przystawkę umożliwiającą przewóz trzeciego, a nawet czwartego roweru.

Źródło: Opel

Bagażnik FlexFlix drugiej generacji w Oplu Zafirze Tourer.
Opel
Bagażnik FlexFlix w Oplu Adamie.
Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Elektryki jeździły po Warszawie już pół wieku temu

Samochody elektryczne to wcale nie nowość. Już w latach 70. można było zwiedzać Warszawę takim autem. Do celów obsługi ruchu turystycznego wykorzystywano krajowe melexy. Takie zwiedzanie cieszyło się dużym zainteresowaniem.

Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

REKLAMA

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

REKLAMA

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

REKLAMA