Bagażnik rowerowy FlexFlix
REKLAMA
REKLAMA
Bagażnik FlexFlix - czujniki parkowania o nim wiedzą?
Główną zaletą systemu FlexFlix, podkreślaną przez ekspertów AGR, jest brak konieczności uciążliwego montowania bagażnika na dachu samochodu. Użytkownik nie musi nadwerężać pleców, unosząc rower nad głowę, by zamontować go na bagażniku dachowym. Zamontowanie rowerów na uchwycie FlexFix nie wymaga użycia żadnych specjalnych narzędzi ani osprzętu. Bagażnik nie zajmuje miejsca w garażu i nie trzeba go osobno przechowywać — jest zintegrowany z nadwoziem i zawsze gotowy do użycia.
REKLAMA
Dodatkową zaletą bagażnika rowerowego FlexFix jest fakt, że dzięki umiejscowieniu z tyłu pojazdu nie ogranicza prędkości pojazdu do 120 km/h (po załadowaniu) — w odróżnieniu od bagażników dachowych. Co więcej po uruchomieniu biegu wstecznego włącza się sygnał akustyczny ostrzegający o zwiększonej długości pojazdu. Pilot parkowania uwzględnia fakt, że został wysunięty bagażnik FlexFix, gdy kierowca chce zaparkować i cofa samochód.
Zobacz też: Obowiązkowe wyposażenie samochodów za granicą, a mandat
FlexFlix drugiej generacji - jak działa?
Bagażnik FlexFix drugiej generacji dla Astry Sports Tourer oraz Zafiry Tourer umożliwia transport do czterech rowerów. W przypadku Opla Mokki bagażnik ma miejsce na trzy rowery. Po zamontowaniu rowerów w uchwyt drugiej generacji, bagażnik FlexFix można odchylić w taki sposób, aby bez trudu otworzyć pokrywę bagażnika. Pozwala to na uzyskanie dostępu do przedziału bagażowego, nawet jeśli z tyłu samochodu zamontowano (w zależności od modelu) do czterech rowerów.
Zobacz też: Dieta dla kierowcy - wysokoenergetyczna żywność
Udoskonalony bagażnik FlexFix ma większą nośność: pierwszy i drugi rower może ważyć nawet 30 kg. Nawet niewielki ADAM może przewieźć rower o masie do 30 kg, a dodatkowa przystawka pozwala przetransportować drugi rower (o maksymalnej wadze 20 kg). W przypadku Astry Sports Tourer oraz Zafiry Tourer bagażnik FlexFix drugiej generacji może standardowo przewieźć dwa rowery. Dodatkowo jest dostępny z zestawem rozszerzającym, obejmującym dołączaną przystawkę pozwalającą na transport kolejnych dwóch rowerów o masie do 20 kg każdy. Całkowita nośność to 80 kg (Mokka: 60 kg). Specjalne uchwyty wyłożone gumą gwarantują bezpieczne zamocowanie rowerów.
Z badań wynika, że dodatkowe zużycie paliwa przez samochody z bagażnikiem zamontowanym z tyłu jest o około 20 procent niższe niż w przypadku aut z bagażnikiem dachowym. Zintegrowany bagażnik rowerowy FlexFix pozwala obniżyć koszty paliwa, a zarazem ograniczyć negatywny wpływ na środowisko.
Zobacz też: Przewożenie psa w samochodzie
Ile kosztuje bagażnik rowerowy FlexFlix?
Cena bagażnika rowerowego FlexFix wynosi 2 400 zł w przypadku ADAMa, 3 200 zł dla Corsy, Merivy, Mokki i pięciodrzwiowej Astry oraz 7 000 zł dla Antary. Udoskonalony bagażnik rowerowy FlexFix można nabyć za 3 600 zł w przypadku Astry Sports Tourer i 3 000 zł dla Zafiry Tourer. W zależności od modelu samochodu dodatkowo można dokupić dołączaną przystawkę umożliwiającą przewóz trzeciego, a nawet czwartego roweru.
Źródło: Opel
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.