REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedaż nowych aut Skody w 2015 roku

Skoda Fabia III 1.2 TSI 110 KM
Skoda Fabia III 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż samochodów marki Skoda osiągnęła w 2015 roku rekordowy pułap. Do klientów trafiło ponad milion nowych aut czeskiego producenta.

Skoda - sprzedaż w 2015 roku

To o 1,8% więcej niż w roku 2014, gdy do Klientów trafiło 1 037 200 egzemplarzy. Rok 2015 zakończono najlepszym grudniowym wynikiem w historii: w tym czasie dostarczono 86 600 samochodów, co jest wzrostem o 5,7% wobec najlepszego dotychczasowego rezultatu, osiągniętego w grudniu 2014 (81 900 sztuk). Duży wpływ na to osiągnięcie miały rekordowe wzrosty sprzedaży na rynkach Europy Zachodniej i Środkowej oraz wielki sukces trzeciej generacji modelu Superb, który sprzedaje się powyżej oczekiwań producenta. W porównaniu do roku 2014, zainteresowanie flagowym modelem marki wzrosło w Europie Zachodniej o 7,6%. Na rodzimym rynku czeskim ŠKODA dostarczyła w 2015 roku aż o 42,8% modeli Superb więcej niż rok wcześniej. Rok 2016 przyniesie kolejną ofensywę modelową ŠKODY, która obejmuje premierę nowego modelu typu SUV.

REKLAMA

„ŠKODA zademonstrowała wielką siłę podczas mierzenia się z wieloma wyzwaniami, które rzucił jej rynek w 2015 roku” – powiedział Prezes Zarządu ŠKODY, Bernhard Maier.

REKLAMA

„Nowoczesna gama modelowa ŠKODY zrobiła duże wrażenie na Klientach wszystkich szerokości geograficznych. Nasze samochody osiągają coraz większe sukcesy w przyciąganiu do naszej marki nowych Klientów atrakcyjną stylistyką, najnowszymi zdobyczami techniki i licznymi funkcjonalnymi udogodnieniami, które są specjalnością ŠKODY” – kontynuuje Maier.

„Po ostatnim rozszerzeniu i odnowieniu całej gamy, ŠKODA kończy teraz przygotowania do kolejnej fazy kampanii modelowej. Pośród wielu celów wyznaczonych na rok 2016 kluczowym będzie wzmocnienie naszej obecności w segmencie SUV-ów” – oznajmia Prezes Zarządu marki.

REKLAMA

Rok 2015 był bardzo aktywny w strategiach modelowej i sprzedażowej ŠKODY. Zaczął się intensywnie: już w styczniu w salonach pojawiła się nowa Fabia Combi, a zaledwie miesiąc później zupełnie nowa, trzecia generacja flagowego modelu Superb świętowała swój debiut w Pradze. Na polskim rynku model ten jest dostępny jako limuzyna i kombi od czerwca. „Nowy Superb jest szczytowym osiągnięciem, zwieńczeniem naszej dotychczasowej kampanii modelowej. To samochód, który wyznacza nowy kierunek rozwoju całej marce w zakresie stylistyki, technologii i komfortu. Tym bardziej jesteśmy zachwyceni faktem, że zapotrzebowanie Klientów na ten model znacznie przekroczyło nasze oczekiwania” – powiedział Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu, Werner Eichhorn. „Naszą pozycję wzmocniła też implementacja nowej identyfikacji wizualnej w ponad 1700 autoryzowanych salonach sprzedaży jeszcze przed końcem 2015 roku” – dodał.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Europie Zachodniej ŠKODA zwiększyła swój wynik o 4,3% do 430 900 samochodów dostarczonych Klientom. W samym tylko grudniu poprawiła zeszłoroczny rezultat z 28 800 do 31 100 samochodów. W Niemczech – na drugim największym rynku ŠKODY na świecie – producent dostarczył nowe auta 158 700 Klientom, to jest o 6,2% więcej niż rok wcześniej (149 500).

Rezultat ten pozwala ŠKODZIE dalej wzmacniać swoją pozycję największej marki importowej w kraju. W 2015 roku marka zanotowała rekordowy dwucyfrowy wzrost w wielu innych częściach tego regionu: we Włoszech (16,8% do 16 600 samochodów), w Portugalii (o 30,7% do 3 100 szt.), Hiszpanii (o 24,1% do 22 100 szt.), Szwecji (+10,9% do 15 100 szt.) i Irlandii (+25,1% do 7 900 szt.).

Warunki na rynkach Europy Wschodniej są coraz trudniejsze, ale ŠKODA zdołała utrzymać duże zainteresowanie Klientów także w tej części Europy, dostarczając im (wyłączając Rosję) 32 700 samochodów (w 2014: 34 700). To stosunkowo bardzo dobry wynik, pozwalający zwiększyć udział w rynku z 6,6% do 7,5%. W samym grudniu ŠKODA dostarczyła na tych rynkach (wyłączając Rosję) w sumie 2 700 aut, co jest wynikiem lepszym od osiągniętego w analogicznym czasie rok wcześniej (2 100 dostarczonych sztuk). W Rosji w 2015 roku dostarczono Klientom 55 000 samochodów (w 2014: 84 400), co wobec znaczącego skurczenia się całego rynku oznacza utrzymanie zainteresowania, a nawet jego delikatny wzrost (udział w rynku wzrósł z 3,6% do 3,7%). Równolegle, w innych krajach tego regionu ŠKODA notowała rekordowe wzrosty: o 23% w Rumunii do 9 000 samochodów, o 14,4% w Serbii do 5 900 samochodów, o 27,9% w Bułgarii do 2 600.

Jeszcze lepiej marka radziła sobie w Europie Środkowej: tu ŠKODA poprawiła swój zeszłoroczny wynik o 14,8% do 172 100 dostaw (w 2014 roku było ich 149 900). Wzrósł przez to także udział ŠKODY w tym rynku: podniósł się z 20% do 20,9%. Na swoim rodzimym rynku marka poprawiła swój zeszłoroczny wynik aż o 21,1% (skok z 70 200 do 85 000 samochodów). ŠKODA zanotowała dwucyfrowy wzrost także na Słowacji (o 11,3% do 18 300 egzemplarzy) i Słowenii (o 13,9% do 5 700 sztuk). Wzrost na poziomie niecałych trzech procent wobec roku 2014 pozwolił ŠKODZIE utrzymać pozycję zdecydowanego lidera rynku w Polsce, któremu przewodzi z wynikiem 44 499 rejestracji w roku 2015.

Sprzedaż ŠKODY pozostaje na stabilnym poziomie także w Chinach. Wynik na tym największym rynku marki na świecie wzrósł wobec ubiegłego roku o 0,1%, z 281 400 do 281 700 samochodów. W grudniu ŠKODA dostarczyła chińskim Klientom 28 900 samochodów (w grudniu 2014: 30 800 sztuk). Z pozostałych części świata ŠKODA zanotowała znaczący rozwój w Izraelu (17 800 dostarczonych samochodów, wzrost o 17,4%) i Turcji (o rekordowe 58,4% do 22 200 egzemplarzy). Na rynku indyjskim swoje nowe samochody ŠKODY odebrało w tym czasie 15 800 Klientów (w 2014: 15 500).

Liczba samochodów dostarczonych Klientom w 2015 roku (według modelu, w jednostkach, wynik zaokrąglony, różnica wobec roku poprzedniego):

ŠKODA Octavia (432 300; +11,1 %),
ŠKODA Rapid (194 300; -12,2 %),
ŠKODA Fabia (192 400; +19,8 %),
ŠKODA Yeti (99 500; -3,2 %),
ŠKODA Superb (80 200; -12,0 %),
ŠKODA Roomster (16 600; -44,0 %),
ŠKODA Citigo (dostępna tylko w Europie: 40 200; -5,5 %).

Źródło: materiały prasowe Skoda

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    REKLAMA

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    REKLAMA

    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    REKLAMA