REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedaż nowych aut Skody w 2015 roku

Skoda Fabia III 1.2 TSI 110 KM
Skoda Fabia III 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż samochodów marki Skoda osiągnęła w 2015 roku rekordowy pułap. Do klientów trafiło ponad milion nowych aut czeskiego producenta.

Skoda - sprzedaż w 2015 roku

To o 1,8% więcej niż w roku 2014, gdy do Klientów trafiło 1 037 200 egzemplarzy. Rok 2015 zakończono najlepszym grudniowym wynikiem w historii: w tym czasie dostarczono 86 600 samochodów, co jest wzrostem o 5,7% wobec najlepszego dotychczasowego rezultatu, osiągniętego w grudniu 2014 (81 900 sztuk). Duży wpływ na to osiągnięcie miały rekordowe wzrosty sprzedaży na rynkach Europy Zachodniej i Środkowej oraz wielki sukces trzeciej generacji modelu Superb, który sprzedaje się powyżej oczekiwań producenta. W porównaniu do roku 2014, zainteresowanie flagowym modelem marki wzrosło w Europie Zachodniej o 7,6%. Na rodzimym rynku czeskim ŠKODA dostarczyła w 2015 roku aż o 42,8% modeli Superb więcej niż rok wcześniej. Rok 2016 przyniesie kolejną ofensywę modelową ŠKODY, która obejmuje premierę nowego modelu typu SUV.

REKLAMA

REKLAMA

„ŠKODA zademonstrowała wielką siłę podczas mierzenia się z wieloma wyzwaniami, które rzucił jej rynek w 2015 roku” – powiedział Prezes Zarządu ŠKODY, Bernhard Maier.

„Nowoczesna gama modelowa ŠKODY zrobiła duże wrażenie na Klientach wszystkich szerokości geograficznych. Nasze samochody osiągają coraz większe sukcesy w przyciąganiu do naszej marki nowych Klientów atrakcyjną stylistyką, najnowszymi zdobyczami techniki i licznymi funkcjonalnymi udogodnieniami, które są specjalnością ŠKODY” – kontynuuje Maier.

„Po ostatnim rozszerzeniu i odnowieniu całej gamy, ŠKODA kończy teraz przygotowania do kolejnej fazy kampanii modelowej. Pośród wielu celów wyznaczonych na rok 2016 kluczowym będzie wzmocnienie naszej obecności w segmencie SUV-ów” – oznajmia Prezes Zarządu marki.

REKLAMA

Rok 2015 był bardzo aktywny w strategiach modelowej i sprzedażowej ŠKODY. Zaczął się intensywnie: już w styczniu w salonach pojawiła się nowa Fabia Combi, a zaledwie miesiąc później zupełnie nowa, trzecia generacja flagowego modelu Superb świętowała swój debiut w Pradze. Na polskim rynku model ten jest dostępny jako limuzyna i kombi od czerwca. „Nowy Superb jest szczytowym osiągnięciem, zwieńczeniem naszej dotychczasowej kampanii modelowej. To samochód, który wyznacza nowy kierunek rozwoju całej marce w zakresie stylistyki, technologii i komfortu. Tym bardziej jesteśmy zachwyceni faktem, że zapotrzebowanie Klientów na ten model znacznie przekroczyło nasze oczekiwania” – powiedział Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu, Werner Eichhorn. „Naszą pozycję wzmocniła też implementacja nowej identyfikacji wizualnej w ponad 1700 autoryzowanych salonach sprzedaży jeszcze przed końcem 2015 roku” – dodał.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Europie Zachodniej ŠKODA zwiększyła swój wynik o 4,3% do 430 900 samochodów dostarczonych Klientom. W samym tylko grudniu poprawiła zeszłoroczny rezultat z 28 800 do 31 100 samochodów. W Niemczech – na drugim największym rynku ŠKODY na świecie – producent dostarczył nowe auta 158 700 Klientom, to jest o 6,2% więcej niż rok wcześniej (149 500).

Rezultat ten pozwala ŠKODZIE dalej wzmacniać swoją pozycję największej marki importowej w kraju. W 2015 roku marka zanotowała rekordowy dwucyfrowy wzrost w wielu innych częściach tego regionu: we Włoszech (16,8% do 16 600 samochodów), w Portugalii (o 30,7% do 3 100 szt.), Hiszpanii (o 24,1% do 22 100 szt.), Szwecji (+10,9% do 15 100 szt.) i Irlandii (+25,1% do 7 900 szt.).

Warunki na rynkach Europy Wschodniej są coraz trudniejsze, ale ŠKODA zdołała utrzymać duże zainteresowanie Klientów także w tej części Europy, dostarczając im (wyłączając Rosję) 32 700 samochodów (w 2014: 34 700). To stosunkowo bardzo dobry wynik, pozwalający zwiększyć udział w rynku z 6,6% do 7,5%. W samym grudniu ŠKODA dostarczyła na tych rynkach (wyłączając Rosję) w sumie 2 700 aut, co jest wynikiem lepszym od osiągniętego w analogicznym czasie rok wcześniej (2 100 dostarczonych sztuk). W Rosji w 2015 roku dostarczono Klientom 55 000 samochodów (w 2014: 84 400), co wobec znaczącego skurczenia się całego rynku oznacza utrzymanie zainteresowania, a nawet jego delikatny wzrost (udział w rynku wzrósł z 3,6% do 3,7%). Równolegle, w innych krajach tego regionu ŠKODA notowała rekordowe wzrosty: o 23% w Rumunii do 9 000 samochodów, o 14,4% w Serbii do 5 900 samochodów, o 27,9% w Bułgarii do 2 600.

Jeszcze lepiej marka radziła sobie w Europie Środkowej: tu ŠKODA poprawiła swój zeszłoroczny wynik o 14,8% do 172 100 dostaw (w 2014 roku było ich 149 900). Wzrósł przez to także udział ŠKODY w tym rynku: podniósł się z 20% do 20,9%. Na swoim rodzimym rynku marka poprawiła swój zeszłoroczny wynik aż o 21,1% (skok z 70 200 do 85 000 samochodów). ŠKODA zanotowała dwucyfrowy wzrost także na Słowacji (o 11,3% do 18 300 egzemplarzy) i Słowenii (o 13,9% do 5 700 sztuk). Wzrost na poziomie niecałych trzech procent wobec roku 2014 pozwolił ŠKODZIE utrzymać pozycję zdecydowanego lidera rynku w Polsce, któremu przewodzi z wynikiem 44 499 rejestracji w roku 2015.

Sprzedaż ŠKODY pozostaje na stabilnym poziomie także w Chinach. Wynik na tym największym rynku marki na świecie wzrósł wobec ubiegłego roku o 0,1%, z 281 400 do 281 700 samochodów. W grudniu ŠKODA dostarczyła chińskim Klientom 28 900 samochodów (w grudniu 2014: 30 800 sztuk). Z pozostałych części świata ŠKODA zanotowała znaczący rozwój w Izraelu (17 800 dostarczonych samochodów, wzrost o 17,4%) i Turcji (o rekordowe 58,4% do 22 200 egzemplarzy). Na rynku indyjskim swoje nowe samochody ŠKODY odebrało w tym czasie 15 800 Klientów (w 2014: 15 500).

Liczba samochodów dostarczonych Klientom w 2015 roku (według modelu, w jednostkach, wynik zaokrąglony, różnica wobec roku poprzedniego):

ŠKODA Octavia (432 300; +11,1 %),
ŠKODA Rapid (194 300; -12,2 %),
ŠKODA Fabia (192 400; +19,8 %),
ŠKODA Yeti (99 500; -3,2 %),
ŠKODA Superb (80 200; -12,0 %),
ŠKODA Roomster (16 600; -44,0 %),
ŠKODA Citigo (dostępna tylko w Europie: 40 200; -5,5 %).

Źródło: materiały prasowe Skoda

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA