Sprzedaż nowych aut Skody w 2015 roku
REKLAMA
REKLAMA
Skoda - sprzedaż w 2015 roku
To o 1,8% więcej niż w roku 2014, gdy do Klientów trafiło 1 037 200 egzemplarzy. Rok 2015 zakończono najlepszym grudniowym wynikiem w historii: w tym czasie dostarczono 86 600 samochodów, co jest wzrostem o 5,7% wobec najlepszego dotychczasowego rezultatu, osiągniętego w grudniu 2014 (81 900 sztuk). Duży wpływ na to osiągnięcie miały rekordowe wzrosty sprzedaży na rynkach Europy Zachodniej i Środkowej oraz wielki sukces trzeciej generacji modelu Superb, który sprzedaje się powyżej oczekiwań producenta. W porównaniu do roku 2014, zainteresowanie flagowym modelem marki wzrosło w Europie Zachodniej o 7,6%. Na rodzimym rynku czeskim ŠKODA dostarczyła w 2015 roku aż o 42,8% modeli Superb więcej niż rok wcześniej. Rok 2016 przyniesie kolejną ofensywę modelową ŠKODY, która obejmuje premierę nowego modelu typu SUV.
REKLAMA
„ŠKODA zademonstrowała wielką siłę podczas mierzenia się z wieloma wyzwaniami, które rzucił jej rynek w 2015 roku” – powiedział Prezes Zarządu ŠKODY, Bernhard Maier.
REKLAMA
„Nowoczesna gama modelowa ŠKODY zrobiła duże wrażenie na Klientach wszystkich szerokości geograficznych. Nasze samochody osiągają coraz większe sukcesy w przyciąganiu do naszej marki nowych Klientów atrakcyjną stylistyką, najnowszymi zdobyczami techniki i licznymi funkcjonalnymi udogodnieniami, które są specjalnością ŠKODY” – kontynuuje Maier.
„Po ostatnim rozszerzeniu i odnowieniu całej gamy, ŠKODA kończy teraz przygotowania do kolejnej fazy kampanii modelowej. Pośród wielu celów wyznaczonych na rok 2016 kluczowym będzie wzmocnienie naszej obecności w segmencie SUV-ów” – oznajmia Prezes Zarządu marki.
REKLAMA
Rok 2015 był bardzo aktywny w strategiach modelowej i sprzedażowej ŠKODY. Zaczął się intensywnie: już w styczniu w salonach pojawiła się nowa Fabia Combi, a zaledwie miesiąc później zupełnie nowa, trzecia generacja flagowego modelu Superb świętowała swój debiut w Pradze. Na polskim rynku model ten jest dostępny jako limuzyna i kombi od czerwca. „Nowy Superb jest szczytowym osiągnięciem, zwieńczeniem naszej dotychczasowej kampanii modelowej. To samochód, który wyznacza nowy kierunek rozwoju całej marce w zakresie stylistyki, technologii i komfortu. Tym bardziej jesteśmy zachwyceni faktem, że zapotrzebowanie Klientów na ten model znacznie przekroczyło nasze oczekiwania” – powiedział Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu, Werner Eichhorn. „Naszą pozycję wzmocniła też implementacja nowej identyfikacji wizualnej w ponad 1700 autoryzowanych salonach sprzedaży jeszcze przed końcem 2015 roku” – dodał.
W Europie Zachodniej ŠKODA zwiększyła swój wynik o 4,3% do 430 900 samochodów dostarczonych Klientom. W samym tylko grudniu poprawiła zeszłoroczny rezultat z 28 800 do 31 100 samochodów. W Niemczech – na drugim największym rynku ŠKODY na świecie – producent dostarczył nowe auta 158 700 Klientom, to jest o 6,2% więcej niż rok wcześniej (149 500).
Rezultat ten pozwala ŠKODZIE dalej wzmacniać swoją pozycję największej marki importowej w kraju. W 2015 roku marka zanotowała rekordowy dwucyfrowy wzrost w wielu innych częściach tego regionu: we Włoszech (16,8% do 16 600 samochodów), w Portugalii (o 30,7% do 3 100 szt.), Hiszpanii (o 24,1% do 22 100 szt.), Szwecji (+10,9% do 15 100 szt.) i Irlandii (+25,1% do 7 900 szt.).
Warunki na rynkach Europy Wschodniej są coraz trudniejsze, ale ŠKODA zdołała utrzymać duże zainteresowanie Klientów także w tej części Europy, dostarczając im (wyłączając Rosję) 32 700 samochodów (w 2014: 34 700). To stosunkowo bardzo dobry wynik, pozwalający zwiększyć udział w rynku z 6,6% do 7,5%. W samym grudniu ŠKODA dostarczyła na tych rynkach (wyłączając Rosję) w sumie 2 700 aut, co jest wynikiem lepszym od osiągniętego w analogicznym czasie rok wcześniej (2 100 dostarczonych sztuk). W Rosji w 2015 roku dostarczono Klientom 55 000 samochodów (w 2014: 84 400), co wobec znaczącego skurczenia się całego rynku oznacza utrzymanie zainteresowania, a nawet jego delikatny wzrost (udział w rynku wzrósł z 3,6% do 3,7%). Równolegle, w innych krajach tego regionu ŠKODA notowała rekordowe wzrosty: o 23% w Rumunii do 9 000 samochodów, o 14,4% w Serbii do 5 900 samochodów, o 27,9% w Bułgarii do 2 600.
Jeszcze lepiej marka radziła sobie w Europie Środkowej: tu ŠKODA poprawiła swój zeszłoroczny wynik o 14,8% do 172 100 dostaw (w 2014 roku było ich 149 900). Wzrósł przez to także udział ŠKODY w tym rynku: podniósł się z 20% do 20,9%. Na swoim rodzimym rynku marka poprawiła swój zeszłoroczny wynik aż o 21,1% (skok z 70 200 do 85 000 samochodów). ŠKODA zanotowała dwucyfrowy wzrost także na Słowacji (o 11,3% do 18 300 egzemplarzy) i Słowenii (o 13,9% do 5 700 sztuk). Wzrost na poziomie niecałych trzech procent wobec roku 2014 pozwolił ŠKODZIE utrzymać pozycję zdecydowanego lidera rynku w Polsce, któremu przewodzi z wynikiem 44 499 rejestracji w roku 2015.
Sprzedaż ŠKODY pozostaje na stabilnym poziomie także w Chinach. Wynik na tym największym rynku marki na świecie wzrósł wobec ubiegłego roku o 0,1%, z 281 400 do 281 700 samochodów. W grudniu ŠKODA dostarczyła chińskim Klientom 28 900 samochodów (w grudniu 2014: 30 800 sztuk). Z pozostałych części świata ŠKODA zanotowała znaczący rozwój w Izraelu (17 800 dostarczonych samochodów, wzrost o 17,4%) i Turcji (o rekordowe 58,4% do 22 200 egzemplarzy). Na rynku indyjskim swoje nowe samochody ŠKODY odebrało w tym czasie 15 800 Klientów (w 2014: 15 500).
Liczba samochodów dostarczonych Klientom w 2015 roku (według modelu, w jednostkach, wynik zaokrąglony, różnica wobec roku poprzedniego):
ŠKODA Octavia (432 300; +11,1 %),
ŠKODA Rapid (194 300; -12,2 %),
ŠKODA Fabia (192 400; +19,8 %),
ŠKODA Yeti (99 500; -3,2 %),
ŠKODA Superb (80 200; -12,0 %),
ŠKODA Roomster (16 600; -44,0 %),
ŠKODA Citigo (dostępna tylko w Europie: 40 200; -5,5 %).
Źródło: materiały prasowe Skoda
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.