REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Leasing rozwiązaniem problemu rosnących cen samochodów?

Leasing samochodu to jedna z form nabycia nowego auta.
Leasing samochodu to jedna z form nabycia nowego auta.
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Z każdym rokiem rosną ceny samochodów osobowych przez co zakup nowego auta staje się coraz mniej osiągalny dla przeciętnego Polaka. Czy sposobem na zakup wymarzonych czterech kółek może być leasing?

Wysokie ceny aut i niskie zarobki - realia polskiego rynku samochodowego

Ceny nowych aut rosną, więc Polacy coraz częściej sięgają po pojazdy używane. Tak jednak nie musi być. Dostępne obecnie na rynku formy finansowania sprawiają, że nowym autem może jeździć niemal każdy z nas.

REKLAMA

REKLAMA

Jak pokazują najnowsze dane rynkowe, ceny nowych aut na polskim rynku wzrosły o około 2 proc. w skali roku. Fakt ten znajduje swoje odzwierciedlenie w wyborach konsumentów. W 2014 roku sprzedano w Polsce ponad 300 tysięcy nowych samochodów, podczas gdy na rynku pojazdów używanych sprzedaż wyniosła aż 2,4 mln.

Statystyki Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wskazują na to, że nadal wielu Polaków wybór pomiędzy samochodem nowym, ale droższym, a używanym, lecz tańszym, rozstrzyga na korzyść tego drugiego. Tym bardziej, że auta używane często kuszą lepszym wyposażeniem w porównaniu z nowymi samochodami oferowanymi w podobnej cenie. Według innych danych, Polacy mają obecnie wyższe wymagania co do używanych pojazdów – szukają aut wyższej klasy, lepiej wyposażonych, w lepszym stanie technicznym i bez zarzutów co do stanu prawnego. Jednak w przypadku samochodu używanego należy wziąć pod uwagę wyższe ryzyko częstych napraw, wymiany części i serwisowania, co w ostatecznym rozrachunku może znacząco podnieść koszty.

Leasing samochodu - nowoczesna forma nabycia samochodu

REKLAMA

Zakup używanego samochodu to tylko jedna i – jak widać - niekoniecznie najwygodniejsza z alternatyw dla wzrastających cen nowych pojazdów. Jednak dzięki nowoczesnym formom finansowania przeciętny Kowalski czy mały przedsiębiorca wcale nie jest skazany na auta z drugiej ręki

- Wysokie ceny nowych aut sprawiają, że towar ten wydaje się dostępny jedynie dla wybranych. Jednak nie musi tak być - żeby jeździć nowym autem, wcale nie trzeba zarabiać ponadprzeciętnie – zauważa Jarosław Nodzak, Dyrektor ds. Rozwoju Rynku Samochodów Osobowych w Raiffeisen Leasing. – Osoby ceniące sobie niezawodność samochodu mogą wybierać spośród wielu dostępnych obecnie form finansowania – pożyczki, leasingu czy wynajmu – dzięki którym na warunkach często korzystniejszych niż kredyt, mogą nabyć na własność lub wypożyczyć nowe auto. Warunki spłaty można dopasować do swoich możliwości i potrzeb – dodaje ekspert.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku leasingu lub wynajmu, w cenie usługi możemy mieć do dyspozycji nie tylko nowy, ubezpieczony i sprawny samochód, ale też pakiet serwisowy, obejmujący pełen zakres opieki nad autem. Dzięki temu nie musimy zajmować się naprawami, skutkami kolizji czy np. wymianą opon. Leasingobiorca bierze na siebie obowiązek spłacania rat leasingu, ale w zamian otrzymuje możliwość częstej wymiany samochodu oraz gwarancję mobilności. Co istotne dla przedsiębiorców, w przeciwieństwie do rat kredytu, raty leasingowe są rozliczane jako koszt bieżącej działalności firmy, więc nie ograniczają jej zdolności kredytowej.

Wybór między nowym a używanym autem nie musi więc zależeć jedynie od ilości gotówki w kieszeni. Szczególnie, że różnorodne opcje finansowania są w tej chwili bardziej dostępne i opłacalne niż kiedykolwiek wcześniej – zarówno dla przedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych.

Źródło: materiały prasowe Raiffeisen-Leasing Polska S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA