Sprzedaż samochodów koncernu FIAT w Polsce w 2014 roku
REKLAMA
REKLAMA
Sprzedaż aut marki FIAT, Alfa Romeo, Jeep, Abarth, Lacia w 2014 roku
Fiat Auto Poland w 2014 roku sprzedał na polskim rynku 21 600 nowych samochodów Grupy Fiat Chrysler Automobiles, w tym:
REKLAMA
- Fiat Professional - 10 589 szt.
- Fiat - 7 983 szt.
- Jeep - 1 674 szt.
- Alfa Romeo - 760 szt.
- Lancia - 551 szt.
- Abarth - 35 szt.
- CJD* - 8 szt.
Samochody dostawcze przewodzą wynikom sprzedaży
Marka Fiat Professional utrzymała pozycję zdecydowanego lidera w sprzedaży samochodów dostawczych na rynku polskim. W 2014 r. zarejestrowano 10 589 samochodów Fiat Professional (+7,0%) i uzyskano udział w rynku równy 23,3%. Oznacza to, że niemal co czwarty nowy samochód dostawczy, który wyjechał z salonów sprzedaży na polskie drogi to samochód marki Fiat Professional.
Fiat Ducato to już od 8 lat najlepiej sprzedający się samochód dostawczy w Polsce. W 2014 roku model ten z ilością 6 906 (+14,1%) zarejestrowanych sztuk zdominował rynek lekkich samochodów dostawczych w Polsce. Pozycje nr 2 i 3 w sprzedaży marki Fiat Professional zajęły modele Fiorino (1 399 szt. +0,6%) oraz Doblò (1 202 szt. -1,8%).
Samochody marki Fiat
REKLAMA
W Polsce w minionym roku zarejestrowano 7 983 nowych samochodów osobowych marki Fiat. Najchętniej Klienci wybierali modele Punto (2 356 szt.) oraz Panda (1 751 szt.). Wzrosło zainteresowanie produkowanym w Tychach Fiatem 500. W ubiegłym roku zarejestrowano 1 115 szt. tego stylowego miejskiego auta i Fiat 500 zajął trzecie miejsce na podium najpopularniejszych modeli Fiata w 2014 roku w Polsce. Kolejny dobry rok sprzedaży dla największego osobowego Fiata w ofercie, modelu Freemont, który znalazł 600 nowych Klientów i w rankingu uplasował się zaraz za modelem Fiat 500L (676 szt.).
Marka Jeep kontynuuje doskonałą passę w sprzedaży zarówno globalnej, jak i na naszym rynku. W Polsce w ubiegłym roku zarejestrowano rekordowe 1 674 nowych Jeepów - o 51,4% więcej niż w 2013 roku. Jeep Grand Cherokee w 2014 roku zajął drugie miejsce na rynku w segmencie luksusowych SUVów, z imponującą sprzedażą 925 sztuk (+39,7%). Udany debiut na rynku zaliczył model Cherokee, który zajmuje drugi stopień podium w marce Jeep (282 szt.), wyprzedzając model Compass (248 szt.).
Marka Alfa Romeo pozyskała w 2014 r. 760 nowych „Alfisti". Większość Klientów zdecydowała się na model Giulietta - zarejestrowano 669 szt. tego kompaktowego modelu. Natomiast marka Lancia w 2014 roku sprzedała w Polsce 551 nowych samochodów, w tym najwięcej modelu Ypsilon (325 szt.), produkowanego w tyskiej fabryce Fiat Auto Poland oraz modelu Voyager (148 szt.).
Na polskie drogi w 2014 r. wyjechało również 35 nowych sportowych samochodów z logo Abarth na masce.
W załączeniu tabela ze szczegółowymi wynikami sprzedaży Fiat Auto Poland na rynku polskim w 2014 r.
*- inne samochody marek Chrysler/Lancia, Jeep i Dodge.
Źródło: materiały prasowe Fiat
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.