II generacja Audi R8 już jest!
REKLAMA
REKLAMA
Nowe Audi R8 2015
Nowe Audi R8 już jest! Przynajmniej na zdjęciach. Auto, choć zmieniło nieco swój styl upodabniając się nieco do nowego Audi TT, przejęło unikalny charakter poprzednika. Nowy model zadebiutuje oficjalnie na targach samochodowych w Genewie, ale już teraz wiemy o nim kilka faktów.
REKLAMA
Nowe Audi R8: silniki
REKLAMA
Na początku sprzedaży w ofercie dostępna będzie jedynie mocniejsza, 10-cylidrowa, widlasta jednostka napędowa o mocy albo 540 KM i 540 Nm momentu obrotowego, albo aż 610 KM i 560 Nm (wersja Plus). Słabsza wersja przyspieszać ma od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy, a mocniejsza w 3,2 s. Prędkość maksymalna ma wynosić odpowiednio 323 km/h i 330 km/h. Nowe R8 nie będzie niestety dostępne już w wersji z manualną skrzynią biegów, jej miejsce zastąpi seryjny 7-stopniowy automat S tronic. Napęd, tradycyjnie dla marki będzie przenoszony przez układ quattro na wszystkie 4 koła. Wzorem starszych braci samochód zostanie wyposażony w system Cylinder-On-Demand ograniczający prace określonych cylindrów silnika. W rezultacie średnie zużycie paliwa w Audi R8 II ma wynieść ok. 11,8 l/100 km.
Dzięki zastosowaniu przy budowie konstrukcji dużych ilości stopów aluminium i CFRP udało się zmniejszyć masę nowego R8 względem poprzednika do 1454 kg. Zwiększono także sztywność skrętną nadwozia aż o 40 %.
W kwestii ceny to wersja V10 ma kosztować 165 tys. euro, natomiast mocniejsza odmiana V10 Plus będzie startować od 187 400 euro.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.