Volkswagen Golf R400: jeszcze szybsza R-ka!
REKLAMA
REKLAMA
VW Golf R400 : moc aż 420 KM!
Choć projekt o nazwie Golf R400 Volkswagen traktował wyłącznie jako pokazał siły i możliwości, w ostatnich dniach zapadła decyzja o wprowadzeniu w 2015 roku tego auta na rynek! Szok i niedowierzanie są tym większe, że ledwo kilka miesięcy temu świat ujrzał najmocniejszego Golfa R w historii, a po niespełna roku, zapadła decyzja o jego detronizacji. Nowy Golf R400, pod względem osiągów, przewyższa obecnie produkowaną R-kę co najmniej o klasę. Co więcej jego dane techniczne potrafią zawstydzić nawet nowożytne superauta z logiem Ferrari czy Lamborghini na masce.
REKLAMA
Osiągi Golfa na poziomie Ferrari
Po maska VW Golfa R400 pojawił się mocno zmodyfikowany silnik 2.0 TSI o mocy aż 309 kW czyli 420 KM. Dzięki automatycznej skrzyni biegów DSG-6 i napędowi 4MOTION realizowanemu za pomocą sprzęgła Haldex 5, nowy Golf R400 będzie w stanie rozpędzić się 0-100 km/h czasie zaledwie 3,9 sekundy. Ograniczona za pomocą elektronicznej blokady prędkość maksymalna sięgnie 280 km/h. Dla porównania obecny Golf R z silnikiem 2.0 TSI 300 KM i skrzynią DSG-6 przyspiesza 0-100 km/h w czasie 4,9 sekundy a jego prędkość maksymalna to 250 km/h.
Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa
Najmocniejsza wersja Golfa, wg wstępnie przedstawionych fotografii, będzie wyróżniać się za sprawą dynamicznie zaprojektowanych zderzaków, potężnych felg aluminiowych, czarnych lusterek oraz delikatnie przemodelowanej atrapie chłodnicy. W porównaniu do Golfa 7 R tylny tłuki będzie podwójny (a nie poczwórny) i ulokowany centralnie. We wnętrzu pojawią się fotele kubełkowe oraz liczne inkrustacje imitujące karbon. VW Golf R400 ma kosztować ok. 50 000 Euro.
Zapraszamy do zapoznania się z recenzją najnowszego Golf 7 R: TEST Golfa 7 R 300 KM
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.