Range Rover Velar 2023. Lifting na kilku ważnych polach
REKLAMA
REKLAMA
- Range Rover Velar 2023. Poliftingowe zmiany stylistyczne
- Lifting Velara i nowości w kabinie pasażerskiej
- Range Rover Velar 2023 i technologia. Co się zmieniło?
- Range Rover Velar P400e. Hybryda plug-in z mocniejszą baterią
- Range Rover Velar 2023. Pełna paleta silników
Range Rover Velar 2023. Poliftingowe zmiany stylistyczne
Stylistycznie Range Rover Velar 2023 otrzymał nową osłonę chłodnicy w połączeniu z wyraźnie zarysowaną boczną linią i wysuwanymi klamkami. Smuklejsze są też reflektory. Tyle że w ich przypadku zmiana na tym się nie kończy. Światła Pixel LED z technologią Dynamic Bend Lighting zapewniają lepszą widoczność i ograniczają oślepianie. Dodatkowo są uzupełnione przyciągającymi wzrok intensywną czerwienią tylnymi światłami LED z efektem 3D.
REKLAMA
Lifting Velara i nowości w kabinie pasażerskiej
REKLAMA
W kabinie pasażerskiej lifting wprowadził jeszcze więcej modyfikacji. Range Rover Velar 2023 Większy, wyglądający, jakby się unosił w powietrzu, zakrzywiony ekran dotykowy multimediów o przekątnej 11,4 cala. Kluczową jego zaletą jest to, że ogranicza refleksy. Poza tym SUV będzie wyposażany w system Cabin Air Purification Plus z filtracją PM 2,5 oraz kontrolą nasycenia dwutlenkiem węgla. Dzięki temu pasażerowie auta będą się mogli cieszyć najwyższą jakością powietrza w kabinie.
Range Rover Velar 2023 bez skórzanych wykończeń? Tak, to możliwe. W takim przypadku wnętrze będzie wyłożone materiałem stanowiącym połączenie wełny (KvadratTM) z materiałami tekstylnymi. To nadal brzmi jakościowo! I jest jakościowe. Szczególnie że tkanina została poddana rygorystycznym testom wytrzymałościowym w laboratorium Range Rovera. Badanie zawierające 60 000 cykli ścierania odpowiada dziesięciu latom użytkowania, natomiast miesięczny test UV symuluje trzyletnią ekspozycję na ostre światło słoneczne.
Range Rover Velar 2023 i technologia. Co się zmieniło?
Lifting Range Rovera Velara idzie w kierunku technologii. To jest pewne. Czym jednak to dążenie będzie się jeszcze wyrażać? Kilkoma aspektami:
- Aż 80 proc. aktualizacji elektronicznego modułu sterującego (ECU) można dokonywać bezprzewodowo za pośrednictwem karty SIM. Bez konieczności odwiedzania dealera można aktualizować system multimedialny Pivi Pro7, w tym również nawigację.
- Aktywna redukcja hałasu dostępna z flagowymi systemami nagłośnieniowymi MeridianTM sprawia, że Range Rover Velar może pochwalić się najcichszym wnętrzem w swojej klasie.
Range Rover Velar P400e. Hybryda plug-in z mocniejszą baterią
REKLAMA
Brytyjczycy tworząc Range Rovera Velar 2023 zadbali również o drobne zmiany w ramach układu napędowego. Skupili się na hybrydzie plug-in. Skutek? Akumulator litowo-jonowy o pojemności 19,2 kWh w napędzie hybrydowym zapewnia w trybie elektrycznym o 21 proc. większy zasięg, dochodzący do 64 km (WLTP). Pojemność baterii wzrosła zatem o 12 proc.
Według cyklu WLTP Velar P400e ma zasięg 64 km na energii elektrycznej, zużywa 1,6 l benzyny na 100 km i emituje 38 g CO2 na kilometr. Jednocześnie układ napędowy hybrydy plug-in łącznie generuje 404 KM i 640 Nm oraz składa się z 300-konnego, dwulitrowego, czterocylindrowego silnika benzynowego Ingenium i silnika elektrycznego o mocy 105 kW. P400e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy i osiąga maksymalnie 209 km/h.
Range Rover Velar 2023. Pełna paleta silników
Hybryda plug-in:
- P400e – 404 KM, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów, AWD
Silniki benzynowe:
- P250 – 250 KM, dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy, moment obrotowy 365 Nm, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów, AWD
- P340 – 340 KM, trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy MHEV, moment obrotowy 480 Nm, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów, AWD
- P400 – 400 KM, trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy MHEV, moment obrotowy 550 Nm, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów, AWD
Silniki Diesla:
- D200 – 204 KM, dwulitrowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny MHEV, moment obrotowy 430 Nm, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów, AWD
- D300 – 300 KM, trzylitrowy, sześciocylindrowy diesel MHEV, moment obrotowy 650 Nm, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów, AWD
REKLAMA
REKLAMA