Nadjeżdża Astra IV
REKLAMA
REKLAMA
Astra czwartej generacji garściami czerpie z modelu Insignia. Podobieństwo widać zarówno pod względem designu jak i zastosowanych rozwiązań technicznych. Auto ma dynamiczną, wręcz sportowa sylwetkę i może się podobać. Nowa Astra mierzy 4,42 m, oferując tym samym zarówno z przodu jak i z tyłu więcej przestrzeni od poprzedniej wersji. Nie bez znaczenia jest również większy o 71 mm rozstaw kół. Ponadto, aby uzyskać maksymalnie dobre osiągi, konstruktorzy duży nacisk położyli na aerodynamikę auta. Ciekawie zaprojektowane przednie i tylne lampy, opadająca linia dachu i przetłoczenia na bocznych drzwiach w stylu znanym z Insigni, znakomicie komponują się z bryłą klasycznego, pięciodrzwiowego hatchbacka. Zewnętrzne elementy stylistyki pojawiają się również wewnątrz auta, tworząc spójną całość.
REKLAMA
Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach
Niemiecki kompakt będzie mógł pochwalić się takimi nowoczesnymi rozwiązaniami jak: biksenonowe reflektory nowej generacji, które zmieniają zasięg i natężenie światła w zależności od stylu jazdy i prędkości oraz rozpoznający znaki drogowe i ostrzegający kierowcę przed niezamierzoną zmianą toru jazdy system Opel Eye. Podwozie zbudowano jako układ mechatroniczny integrujący zarówno mechanikę jak i elektronikę całego podzespołu. Samochód może być wyposażony w system sterowania zawieszeniem FrexRide, z trzema opcjami prowadzenia – Standard, Sport i Tour, który jednocześnie stale dostosowuje się do stylu jazdy i prędkości. Dodatkowo nowa konstrukcja tylnej osi zwiększa stabilność auta.
Zobacz też: Hybrydowa Toyota Yaris HSD
W ofercie dostępne będą cztery silniki benzynowe o pojemnościach 1,4 i 1,6 litra oraz mocach od 100 do 180 KM. Nowością będzie silnik 1,4 turbo o mocy 140 KM, który zastąpi oferowaną do tej pory jednostkę 1,8 o tej samej mocy. Wśród diesli wybierać będzie można pomiędzy motorami o pojemności od 1,3 do 2,0 litrów i mocy od 95 do 160 KM. Ponadto dostępna będzie bardziej ekologiczna wersja o nazwie ecoFlex. Silniki o wyższej mocy będą współpracowały z sześciobiegową manualną przekładnią. W ofercie znajdzie się również nowa automatyczna skrzynia z funkcją Active Select.
Zobacz też: Lifting modeli Peugeot Partner i Expert
W Europie Astra znajduje się w pierwszej trójce najchętniej kupowanych modeli w swojej klasie. To zobowiązuje. Nowa, niewątpliwie ciekawsza od poprzedniej, pięciodrzwiowa wersja kompaktowego Opla, ma duże szanse powalczyć z silną rynkową konkurencją.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.