Budowa trasy S8 - Wyszków - Białystok
REKLAMA
REKLAMA
Podpisano ostatnią umowę na budowę mazowieckich odcinków S8 w kierunku Białegostoku. Chodzi o 16-kilometrowy fragment pomiędzy węzłem „Poręba”, a istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej. Tym samym z chwilą rozpoczęcia sezonu budowlanego w realizacji będą wszystkie brakujące odcinki S8 pomiędzy Wyszkowem a Białymstokiem. W sumie 83 km na terenie województw mazowieckiego i podlaskiego.
REKLAMA
Odcinek od węzła „Poręba” do Ostrowi Mazowieckiej wybuduje konsorcjum firm - PORR Polska Infrastructure S.A. i Unibep S.A. Wartość kontraktu budowlanego to 404,46 mln zł. Czas na realizację wynosi 22 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych pomiędzy 15 grudnia a 15 marca).
Zobacz też: Kiedy zakończy się budowa S8 na odcinku Radziejowice-Przeszkoda?
Na tym fragmencie „eski” nawierzchnia zostanie wykonana - podobnie jak na sąsiednim odcinku Wyszków - „Poręba” - w technologii betonu cementowego. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę plus pasy awaryjne. Powstaną dwa węzły drogowe: „Dybki” oraz „Nagoszewo”.
Podstawowe parametry techniczne:
- Klasa drogi - S (droga ekspresowa),
- Prędkość projektowa - 100 km/h,
- Ograniczona dostępność do drogi (dostępność tylko w węzłach),
- Ilość jezdni - 2,
- Szerokość pasów ruchu - 2x3.5 m + 2.5 m pas awaryjny
- Pas dzielący - 12 m (uwzględnia rezerwę pod przyszłą rozbudowę obydwu jezdni do 3x3.5 m).
- Nośność - 115 kN/oś,
- Kategoria ruchu - KR6,
- Długość odcinka S8 = 16,11 km.
- Ilość obiektów inżynierskich = 38 szt.
Zakres prac obejmuje m.in.:
a) Roboty drogowe:
- budowę drogi ekspresowej S8,
- budowę węzłów drogowych (2 węzły) wraz z budową i rozbudową dróg poprzecznych,
- rozbudowę istniejących dróg w zakresie inwestycji,
- przebudowę istniejących ciągów komunikacyjnych krzyżujących się z projektowaną inwestycją,
- budowę dróg dojazdowych,
- budowę systemu odwodnienia
Zobacz też: Budowa mazowieckiego odcinka S8
b) Roboty mostowe i konstrukcje inżynierskie:
- budowę obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej pełniących również funkcję przejść dla zwierząt,
- budowę wiaduktów w ciągu przebudowywanych dróg poprzecznych,
- budowę kładki dla pieszych w ciągu poprzecznego pieszego ciągu komunikacyjnego,
c) Roboty branżowe w zakresie urządzeń towarzyszących:
- budowę sieci kanalizacji deszczowej, kanalizacji tłocznej oraz przepompowni wód deszczowych,
- budowę kanału technologicznego,
- budowę sieci wodociągowej,
- budowę zbiorników retencyjnych i infiltracyjnych wraz z urządzeniami podczyszczającymi (osadniki i separatory),
- budowę przejść i przepustów dla zwierząt,
- budowę ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych,
- wycinkę istniejącej zieleni w niezbędnym zakresie,
- nasadzenia zieleni (przydrożnej, osłonowo-izolacyjnej, przy przejściach dla zwierząt, ozdobnej i funkcjonalnej, dogęszczającej w lasach),
- wykonanie barier ochronnych,
- budowę ogrodzenia drogi;
Źródło: GDDKiA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.