Obwodnica Opoczna oddana do ruchu
REKLAMA
REKLAMA
Przystosowano ją do przenoszenia największych obciążeń, czyli do samochodów, których obciążenie sięga 11,5 tony na oś. Długość nowej trasy to 7,8 kilometra. Trzy pasy jezdni pozwalają na bezpieczne wyprzedzanie, o czym nie było mowy w centrum miasta, a co za tym idzie radykalne skracają czasu przejazdu.
REKLAMA
Zobacz też: Drogowy bilans po długim styczniowym weekendzie
Wjazd do centrum Opoczna, jak również na drogę wojewódzką 713 w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego zapewniają dwa nowoczesne, bezkolizyjne węzły.
Aby nowa trasa powstała, konieczne było wybudowanie ośmiu obiektów inżynierskich; 6 wiaduktów i dwa mosty na rzekami; Wąglanką i Drzewicką. Drugi z mostów w charakterystycznym błękitnym kolorze, to najdłuższy jednoprzęsłowy most w Polsce. Długość przęsła przekracza 130 metrów.
Zobacz też: Budowa kolejnych odcinków S-8 zapewniona
Prace budowlane przebiegały w bardzo dużej trosce o środowisko naturalne. Powstało wiele wygrodzeń i przepustów służących ochronie małych zwierząt i pozwalających im bezpiecznie migrować w okresie godów. Łączna długość siatek chroniących płazy przed wychodzeniem na drogę ma prawie 9 kilometrów długości. O komfort okolicznych mieszkańców zadbają natomiast ekrany dźwiękochłonne, których powierzchnia to blisko 10 tysięcy metrów kwadratowych. Umieszczone są na długości 3,5 kilometra przy nowej drodze.
Zobacz też: Ogłoszono przetarg na budowę kolejnego odcinka S-8
Prace budowlane ruszyły w połowie 2010 roku i zakończyły się ostatniego dnia 2011 roku. Kosztowały około 150 milionów złotych.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.