REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Popyt na przewozy drobnicowe rośnie

REKLAMA

REKLAMA

Popyt na przewozy drobnicowe systematycznie rośnie. Tendencja wzrostowa daje się zauważyć zarówno na rynku polskim, jak i europejskim.

Patrząc na doświadczenia naszych zagranicznych partnerów, wzrost wolumenu ładunków drobnicowych na dojrzałym rynku europejskim sięga nawet kilkudziesięciu procent rocznie. Dla przykładu, na rynku hiszpańskim sieć Pall-Ex zanotowała w ubiegłym roku 32% wzrost. W Polsce wolumen przewożonych towarów rośnie o kilkanaście procent miesiąc do miesiąca. 

REKLAMA

Dowiezienie towaru i rozłożenie na półkach

REKLAMA

Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest zmiana strategii biznesowej przedsiębiorstw, które w obliczu spowolnienia gospodarczego i niepewności popytu, zaczęły zamawiać częściej mniejsze partie towarów. Dążenie do minimalizowania zapasów spowodowało z kolei zwiększenie wolumenu przewożonej drobnicy a w konsekwencji wpłynęło na rozwój rynku. Przewozy drobnicowe stały się więc bardzo interesującą alternatywą dla przewozów całopojazdowych. Zyskują na tym klienci - na przestrzeni ostatnich lat ceny przewozów spadły, pojawiły się nowe wyspecjalizowane usługi. 

Kierunek rozwoju wyznacza tutaj branża retail. Widać to choćby po sposobach dostarczania towaru – producenci coraz częściej oczekują dostarczania np. odzieży na wieszakach a to oznacza, że autem można przewieźć znacznie mniejszy wolumen towaru. Innym przykładem wyspecjalizowanej usługi jest rozłożenie towaru na półce w magazynie lub sklepie. W branży spożywczej pojawia się potrzeba łączenia towarów mrożonych i suchych. Z pewnością coraz częściej możliwości takiej dystrybucji towarów będą oczekiwały duże firmy. Na znaczeniu zyskują także rozwiązania informatyczne. Mam tutaj na myśli np. system do śledzenia przesyłek, który jest już rynkowym standardem, ale który nie jest jeszcze wykorzystywany przez wszystkich przewoźników. 

E-commerce motorem napędowym rozwoju usług

REKLAMA

Na przestrzeni najbliższych kilku lat, rynek przewozów drobnicowych będzie musiał zmierzyć się z wyzwaniami, jakie stawia przed nim branża e-commerce. Na razie rozwój e-handlu nie ma aż tak dużego wpływu na dynamikę transportu drobnicowego, ale uruchomienie ogromnego centrum logistycznego Amazona pod Wrocławiem jest sygnałem, że „idzie nowe”.
E-commerce to dla drobnicy szansa, ale i zagrożenie. Z jednej strony można się spodziewać zwiększenia liczby przewozów zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Coraz więcej producentów zmienia kanał dystrybucji, eliminując pośredników z łańcucha logistycznego. Przedsiębiorcy dążą do minimalizowania zapasów magazynowych, przewozy drobnicowe więc idealnie wpisują się w nową strategię. Istnieje jednak ryzyko, że część przewozów drobnicowych może zostać zastąpiona przewozami paczkowymi. Oczywiście pozostaną branże, które będą w dalszym ciągu bazować na przewozach drobnicowych, co wynika chociażby z gabarytów przewożonych ładunków, jednak e-commerce to wyzwanie, z którym transport drobnicowy będzie musiał sobie poradzić. 

Z pewnością na konkurencji zyska klient, który może spodziewać się nie tylko nowych usług dostosowanych do danej branży, ale też i większej dbałości o jakość obsługi. W obliczu niskich stawek i wojny cenowej, jaka ma miejsce na rynku, to ona będzie najważniejszym kryterium wyboru operatora logistycznego.

Komentarz: Maciej Winiarski, Dyrektor Logistyki Pall-Ex Polska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA