REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BioMaxima buduje centrum logistyczne w Lublinie

REKLAMA

REKLAMA

Giełdowa BioMaxima rozpoczyna budowę magazynu centralnego w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Lublinie. Wartość nowej inwestycji wynosi 885 tys. netto.

W ramach realizacji założonej strategii dynamicznego rozwoju BioMaxima przystępuje do kolejnego etapu jakim jest powstanie centrum logistycznego w Lublinie. 17 maja spółka podpisała z łódzką firmą COBOUW Polska umowę na budowę magazynu centralnego.

REKLAMA

- Dokonane oraz planowane akwizycje spowodowały konieczność stworzenia centrum logistycznego. Jesienią tego roku planujemy finalizację prac budowlanych magazynu. Ponieważ to nie koniec inwestycji cieszymy się, że powierzchnia działki w Strefie jest wystarczająca na tę i kolejne realizacje – mówi Henryk Lewczuk, prezes BioMaximy.

Magazyn powstanie w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Lublinie na działce stanowiącej własność Spółki. Położony będzie strategicznie, obok wybudowanego już centrum badawczo-rozwojowego, którego uroczyste otwarcie przewidziane jest na koniec maja 2011 roku.

Wartość nowej inwestycji wynosi 885 tys. zł netto. Powierzchnia magazynu wysokiego składowania wynosi 645 m2.

REKLAMA

- Przestrzeń ta będzie wykorzystana do przechowywania produktów przestrzennych oraz towarów wymagających temperatur, 15-30 stopni C, ponadto jednorazowych materiałów zużywalnych, systemów aspiracyjno-próżniowych, odczynników i analizatorów do hematologii – dodaje prezes.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koncentracja inwestycji BioMaximy w SSE, to przewidywane obniżenie kosztów Spółki, wynikające z preferencyjnych warunków podatkowych, co na pewno cieszy inwestorów. Generalnie wyników można emitentowi pogratulować.

Przychody spółki w pierwszym kwartale wyniosły ponad 1,84 mln zł i były wyższe o 7,2 proc. względem okresu porównywalnego, zysk netto wyniósł prawie 183 tys. zł. Realizacja prognoz idzie zgodnie z planem.

Ponadto BioMaxima w ubiegłym roku rozpoczęła konsolidację sektora, czego wynikiem były akwizycje na Bio-Farm i Polab, a w kwietniu zawarcie porozumienia w sprawie akwizycji na spółce CEBO.

BioMaxima SA należy do grupy krajowych liderów w diagnostyce laboratoryjnej.

Od czerwca 2010 roku notowana jest na NewConnect (BMX). Należy do indexu LifeScience.

W swoim portfolio posiada testy, odczynniki i urządzenia przeznaczone dla laboratoriów diagnostycznych służby zdrowia, szpitalnych oddziałów ratunkowych, gabinetów lekarskich, gabinetów weterynaryjnych. Współpracuje z prawie 2 tysiącami laboratoriów w całej Polsce, bezpośrednio i skutecznie konkurując m.in. z firmami takimi jak Siemens czy Roche.

W sierpniu 2010 spółka zakupiła 100 proc. udziałów w POLAB Sp. z o.o. od włoskiego producenta materiałów zużywalnych dla laboratoriów - firmy Biosigma.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    REKLAMA

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA