Oznaczenia silników: Audi A4 B7 - hit polskiego rynku wtórnego

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
Oznaczenia silników: Audi A4 B7 - hit polskiego rynku wtórnego

Audi A4 B7 jest modelem niezwykle popularnym na polski rynku wtórnym. Którą wersję napędową powinien wybrać kierowca? Dziś opiszemy wszystkie oznaczenia silników i wskażemy jakie jednostki się pod nimi ukrywają.

Audi A4 generacji B7 zostało zaprezentowane w roku 2004. I tak właściwie nie była to nowa odsłona niemieckiego sedana i kombi, a raczej gruntownie zmodyfikowana wersja poprzednika. Najwięcej zmian pojawiło się w obrębie stylizacji przedniego pasa (projekt samego Waltera de`Silvy) i palecie silnikowej. Niemcy zaczęli wprowadzać do oferty nie tylko diesle oparte o najnowszy krzyk motoryzacyjnej mody - układ typu common rail, ale również benzyniaki dysponujące bezpośrednim wtryskiem. Produkcja Audi A4 B7 oficjalnie zakończyła się w roku 2008. Następca - generacja B8 - nie był już jedynie kolejną wersją rozwojową, a całkowicie nowym projektem.

Zobacz również: Oznaczenia silników Audi A4 B6: pełna paleta silników diesla i benzynowych

Oznaczenia silników: Audi A4 B7 z dieslem

  • 1.9 TDI - BKE, BRB - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1896 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 116 koni mechanicznych i momentem obrotowym 285 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 2.0 TDI - BRF - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 136 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 2.0 TDI - BLB, BRE - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, produkowany w latach 2004 - 2005
  • 2.0 TDI - BPW - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 2.0 TDI - BRD - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym 350 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 2.5 V6 TDI - BCZ, BDG, BFC - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2496 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową i zbudowany w oparciu o architekturę V, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym 310 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006
  • 2.7 V6 TDI - BPP, BSG - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2698 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail i zbudowany w oparciu o architekturę V, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym 380 Nm, produkowany w latach 2006 - 2008
  • 3.0 V6 TDI - BBJ, BKN, ASB - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2967 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail i zbudowany w oparciu o architekturę V, dysponujący mocą 204 koni mechanicznych i momentem obrotowym 450 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008

Zobacz również: Oznaczenia silników Audi A3 8P - aż 18 jednostek napędowych!

Oznaczenia silników: Audi A4 B7 z silnikiem benzynowym

  • 1.6 8v - ALZ - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1595 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk pośredni, dysponujący mocą 102 koni mechanicznych i momentem obrotowym 148 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 1.8 T - BFB - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1781 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk pośredni, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym 225 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 2.0 20v - ALT - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk pośredni, dysponujący mocą 131 koni mechanicznych i momentem obrotowym 195 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 2.0 TFSI - BPG, BPJ, BGB, BWE, BWT - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni, dysponujący mocą 200 koni mechanicznych i momentem obrotowym 280 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 2.0 TFSI - BUL - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni, dysponujący mocą 220 koni mechanicznych i momentem obrotowym 300 Nm, produkowany w latach 2005 - 2008
  • 3.2 V6 FSI - AUK, BKH - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 3123 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni i zbudowany w oparciu o architekturę V, dysponujący mocą 256 koni mechanicznych i momentem obrotowym 330 Nm, produkowany w latach 2005 - 2008
  • 4.2 V8 - BBK, BHF - 8-cylindrowy, 40-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 4163 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk pośredni i zbudowany w oparciu o architekturę V, dysponujący mocą 344 koni mechanicznych i momentem obrotowym 410 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008 i montowany w modelu S4
  • 4.2 V8 FSI - BNS - 8-cylindrowy, 32-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 4163 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni i zbudowany w oparciu o architekturę V, dysponujący mocą 420 koni mechanicznych i momentem obrotowym 430 Nm, produkowany w latach 2005 - 2008, montowany w modelach RS4

 

Moto
Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego
08 maja 2025

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?
08 maja 2025

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?
06 maja 2025

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]
05 maja 2025

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?
29 kwi 2025

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]
28 kwi 2025

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion
27 kwi 2025

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów
29 kwi 2025

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

Samochód w firmie. Teraz Ford Transit we flocie Truck Care: 20 modeli z zabudową izotermiczną na wynajem krótkoterminowy
24 kwi 2025

Truck Care firma oferująca kompleksowy wynajem pojazdów użytkowych zdecydowała się na powiększenie swojej floty wynajmu krótkoterminowego o kolejne Fordy. Tym razem wybór padł na 20 Transitów z zabudową izotermiczną. Zamówione samochody trafią do oferty najmu krótkoterminowego.

Cyfrowe prawo jazdy: nadchodzą rewolucyjne zmiany dla kierowców w UE [Nowe przepisy]
24 kwi 2025

Będzie cyfrowe prawo jazdy. Nadchodzą rewolucyjne zmiany w przepisach dla kierowców UE. Utrata prawa jazdy w jednym państwie rozciąga się na całą Unię Europejską. 17-letni kierowcy będą jeździli z opiekunami. Początkujący kierowcy otrzymają wyższe kary za łamanie przepisów. Co jeszcze się zmieni? Kiedy nowe przepisy wejdą w życie?

pokaż więcej
Proszę czekać...